Past Events
Digital Hesitation: Why B2B companies aren’t reaching their full digital potential
The Technology & Services Industry Association (TSIA) is a leading research and advisory firm dedicated to helping technology companies achieve profitable growth. With extracts from his latest book, Digital Hesitation (for publication May 2022), Thomas Lah examines why most B2B companies are failing to reach the full potential of their digital transformation efforts and how we should expect that failure will play out across the industry. Thomas provides actionable insights on strategic issues like influencing the board of directors, as well as specific topics across the next generation of operating models.
Innovation Implementation - Workshop 4 - Praktische Umsetzung
Hören Sie einen Impuls von Dr. Franca Burkhardt zu konkreten Tools für Innovationsverantwortliche, einen Praxisvortrag von Christian Endter von HDI TH!NX zum Aufsetzen radikaler Innovation im Unternehmen sowie weitere Erfahrungsberichte aus den Häusern Weinig, Wittenstein und Kampf.
Industry 4.0 Student Contest 2022
Teams of university students from the Politecnico di Milano challenged each other in a competition to design and implement the best Industry 4.0 application:
Team one:
Bottleneck project manager is an IoT solution for monitoring automatic multi-station lines and helping operators to intervene promptly in solving problems with the best corrective action. It also provides suggestions on how to reconfigure the line to increase its capacity and make it less sensitive to unexpected events.
Team two:
MindSafety App increases the occupational safety of operators and ensures that the correct ergonomic rules are applied. The solution detects the movements of workers who are subjected to demanding tasks or who are at risk of long-term damage. MindSphere analyzes the workload over time and informs in case of increased risk.
Innovation Implementation - Workshop 3 - Kulturelle Hürden identifizieren und überwinden
Warum Innovation einen Organizational Change auslösen kann?
Was kann diesen auslösen und was bedeutet dies für die Organisation?
In welcher Hinsicht müssen Innovationsexperten OCM Kompetenzen haben, was können sie effektiv tun und wo brauchen sie Unterstützung?
IoT enabled premium services by GEA / codestryke
GEA PerformancePlus: premium services way beyond routine preventive maintenance
GEA offers an extended range of services for its Performance Plus customers. By combining modern condition monitoring technologies with its industry expertise, GEA provides its customers monitoring services, comprehensive analysis reports and reliable optimization recommendations. In turn, GEA customers receive valuable information to make business decisions easier and address challenges they face to achieve their specific performance-related goals. In the current step, GEA connected with its partner Codestryke between 100 and 150 customer plants (separators) to MindSphere.
Innovation Implementation - Workshop 2 - Agile Innovationsprozesse und die Aufgabe von StartUps
Innovation im klassischen Produktumfeld ist für die meisten technologiegetriebenen Unternehmen Teil ihrer DNA. Um im Wettbewerb zu bestehen, müssen sich im Kontext der digitalen Transformation Innovationsprozesse deutlich wandeln, beschleunigen und nachhaltig implementiert werden.
Mehrwert durch innovative Applikationen für Werker:innen
Akzeptanz unter Werkern und Kollegen?
- Breites Schulungsangebot
- Schnelle Problemlösungskompetenz
- Key-User Struktur pro Applikation
- Werkeranforderungen
Use-Cases
- Qualitätswesen: CAQ-System
- Produktion: DWI
- Aktionsplanmanagement
- Workflows allgemein
IoT enabled premium services by Siemens SITRANS SCM IQ
SITRANS SCM IQ – Smart Condition Monitoring with IIoT Sensors
Empowered by robust, wireless multi-sensors, the new Siemens app SITRANS SCM IQ monitors the condition of your plant's mechanical components, like pumps, compressors or gearboxes at any time. The anomaly detection – based on machine learning – is built right into the system. It is designed to constantly monitor and analyze all sensor values and deviations from the normal operating state before sending them to your maintenance personnel. The solution detects impending equipment failures, enables predictive maintenance, and helps you prevent plant downtime.
Digitale Transformation konkret und ganzheitlich Teil 2/2
Wo ist die eigene Digitalisierung jetzt wichtig?
In diesem Workshop befassen wir uns ganz konkret mit diesem Thema, vor allem mit den eigenen Herausforderungen im Unternehmen bei der Digitalen Transformation.
Digitale Transformation konkret und ganzheitlich Teil 1/2
Digitale Glaubwürdigkeit an der Kunden- und Partnerschnittstelle. Praxisvorträge mit interaktiven Gruppenarbeiten für konkrete Ansätze und die wichtigen Aspekte digitaler Transformation.
Get to know Kärcher
Digitization of Kärcher cleaning devices:
- IoT ability for Kärcher B2B Fleet since 2017
- pay per use products
- gaining information about the usage
- Preventive maintenance
- increased efficiency
- less machine downtime
Get to know Software AG
thin-edge.io usage - An open source project that makes your devices cloud ready.
cloud-agnostic, open-source IoT framework for embedded devices.
Operator as a Service
Thanks to MindSphere World Italia:
The Operator-as-a-Service is meant to facilitate members in the initial start-up phase of provisioning of an IoT solution. Once the business is initiated, the member can decide either to open its own Operator plan, or to refer to an actual provider of operating services.
Innovation Implementation - Workshop 1 - Grundlagen und Strategie
Grundlagen der Innovation im digitalen Kontext, Einbettung der Innovationsvorhaben in die Unternehmensstrategie.
Innovation Implementation - Kompaktvortrag
Innovation im klassischen Produktumfeld ist für die meisten technologiegetriebenen Unternehmen Teil der DNA. Innovation im klassischen Produktumfeld ist für die meisten technologiegetriebenen Unternehmen Teil der DNA. Dies allein wird in der Digitalen Transformation jedoch nicht ausreichend sein: Wenn sich das Umfeld digitalisiert, müssen auch die eigenen Produkte und Services digitale Komponenten aufweisen. Und wenn sich die Brancheund der Kunde radikal ändert, muss auch ein Unternehmen radikal innovieren. Die Frage wie dies umgesetzt werden kann, ist Inhalt des nachfolgenden vertiefenden Seminars.
Process Mining meets OT and the Industrial IoT
“Our orders are often changed; they get blocked or rejected. How can we maximize touchless purchase orders?”
“How can we identify potential and promising RPA activities? How to measure the effects of automation?”
Deloitte. Wachstumsmotor Maschinenbau. Part 1
Vier Szenarien für eine erfolgreiche Zukunft in 2030. Vier realistische Zukunftswelten – und was Sie daraus lernen können
Committee "Technology" 2021.09
Innovation in the Age of Smart Factories, Products, & Services
Why Industrie 4.0 and the Industrial Internet of Things demand a new innovation system
Explore the next level of automation with Industrial IoT
Customer Case: DiloGroup
Apps: Machine Monitor, Energy Manager, Collaboration Board, Live Twin, Machine Insight
Get to know ECS
A medium-sized family business for: Internet of Things (IoT), Product Lifecycle Management (PLM), Computer Aided - Design, Manufacturing & Engineering (CAx).